Friday, October 23, 2009

Public relations

Schuldig! Ik gebruik sociale netwerken om mezelf te promoten. M’n facebookvrienden zijn het slachtoffer van een grootscheeps PR-offensief. Mijn excuses, maar mijn handen zijn gebonden. Wie het als journalist wil maken, moet de cahones hebben om zichzelf en zijn schrijfsels voor het voetlicht te brengen. Om de haverklap link ik artikels (van eigen hand), of update ik mijn status met -alweer- een ‘adembenemende’ carrièreontwikkeling. Hetzelfde geldt voor deze blog. U bent sluikreclame aan het lezen. Via anekdotiek betrek ik U in mijn ‘professionele’ escapades. Het gewenste(!) gevolg is een opgewekte interesse in mijn journalistiek werk.

Er is echter een probleem. U gaat deze schaamteloze vorm van zelfpropaganda niet blijven tolereren. Gelukkig heb ik reeds een oplossing bedacht. Ik laat me promoten door derden! In het onderstaande geluidsfragment hoor je een shout-out van enkele internationale- en nationale artiesten. Heerlijk! Helaas duikt er alweer een probleem op. Deze nog explicietere vorm van reclame zal U nog minder lusten dan m’n ietwat verdoken PR-offensief. Daarom ben ik blij aan te kondigen dat er een addertje onder het gras zit. In een reeks blogberichten die de naam “Parels voor Zwijnen” zal krijgen, publiceer ik onuitgegeven en onbewerkte interviews met alle artiesten die voorkomen in de shout-out.

Veel luisterprobleem!